הוספת אי למטבח

אחת הפנטזיות הפופולאריות בשנים האחרונות, שאנשים רבים היו שמחים להגשים (וחלקם גם מגשימים), היא הוספת אי במטבח. אם בעבר המטבחים היו קטנים ולא ממש יעילים, התפתחות המטבחים ב-20 שנים האחרונות, בארץ ובעולם, הולידה יצירה חדשה: אי במטבח.

המטבח הוא לא רק מקום ששוטפים בו כלים או פותחים את המקרר, בין אם המטבח שלכם גדול או קטן, הוא לחלוטין לב הבית. המקום בו נפגשים בני הבית, המקום בו אפשר ליצור, להכין אוכל, ופשוט להיות. אז למה שלא נוסיף אי במטבח שלנו?

אין זו אגדה

אם אתם מתכננים מטבח חדש, ואתם מפנטזים על אי, עצרו רגע, חשוב לנו לומר לכם שאפשר להגשים חלומות! כדאי לתכנן מראש כיצד ואיפה האי ימוקם, באופן שלא מכביד, לא חוסם, ולוקח בחשבון מקום לכולם. שימו לב שיש כסאות בר שיש לקחת בחשבון, מסביב לאי, זוכרים?

אי במטבח משמש גם כשולחן אוכל, גם כמשטח עבודה, וגם כמקום אחסון. גאוני, נכון? יש כאלו שהם נטו עבור משטחי עבודה, ויש כאלו שמשמשים שולחן, הכל תלוי כמה מקום יש לכם בנוסף לאי, לאחסון או לשולחן אוכל. ישנם מספר דגמים ואפשרויות נהדרות, אל תמהרו להחליט. בעינינו נראה כי משטח עבודה יכול להיות הפתרון היעיל ביותר לעבודה במטבח. זהו שטח גדול, רחב ידיים, נוח, אנו ממליצים עליו בחום.

אי במטבח – משטח עבודה

אם בחרתם שהאי שלכם במטבח יהיה משטח עבודה, או גם משטח עבודה, שימו לב שתוכלו לשלב בין שיש ועץ למשל, בעלויות דומות מאוד. השיש משווה מראה יוקרתי למטבח, וניתן לשלב על האי גם כיריים, מה שמפנה את השטח מחוץ לאי.

מומלץ לבחור שיש שניתן להניח עליו סירים חמים, תבניות חמות וכו' מה שמאוד פרקטי לכם בשימוש היומיומי במטבח. ברוב המקרים גובה אי במטבח עומד על כ-90 ס"מ, מה שמאפשר המון אפשרויות לאחסון.

מבחינת הצבע, ישנם גוונים רבים בנושא זה. יש כאלו שיאמרו שעדיף לשמור על קו תואם עם צבע החזיתות במטבח וכן צבע הריצוף בבית , ויש כאלו הגורסים כי דווקא צבע "ששובר" את שאר הצבע במטבח, מתאים יותר, ומעניק למטבח מראה צבעוני יותר.

כיור באי – אפשר לעשות זאת טכנית, אבל לא בטוח שזהו מהלך מומלץ, כיוון שהכיור יכול לתפוס המון מקום, כולל האינסטלציה על חשבון שטחי האחסון.

בכל עצה ושאלה, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, נשמח לייעץ בהתאם לנתונים בבית שלכם, במטבח שלכם, ובהתאם להעדפות האישיות שלכם.

דילוג לתוכן